fbpx

לצוף במים

כל מה שרצית לדעת על טיפולי מים

ORLY_GAL

אורלי גל

שינוי במצב התודעה בזמן טיפול במים

כשאנחנו צפים על הגב במים חמימים, העיניים נעצמות, האזניים נכנסות למים ואנחנו יוצאים למסע חוויה במימד של המים.
דמיינו עצמכם צפים על הגב, הראש נתמך ועל הרגליים יש מצופים, כדי למנוע הקשתה של הגב התחתון. המצב הזה מרגיש כאילו אתם שוכבים על כלום. בבת אחת, הדם זורם בקלות והשרירים יכולים באמת להרפות ולנוח.
גם אנשים שיש להם צורך חזק להיות בשליטה כל הזמן נרגעים בזמן ציפה במים. כל אחד בקצב  שלו ועד לאן שמתאים לו….
אז כשאנחנו צפים ללא מאמץ במים חמימים והכל שקט מסביב, מתחילים לקרות דברים מעניינים במוח שלנו. החלק שאחראי על התפקוד היומיומי, על ביצוע המשימות והמטלות נרגע לאט לאט ומפנה את המקום לחלק במוח, שאחראי על הדימיון והאינטואיציה.
אני מטפלת מזה עשר שנים ומגוון החוויות של אנשים הוא רחב. יש אנשים שחווים ממש חוויה חוץ גופית,יש שחווים תחושה של ריחוף, יש החווים חזרה לרחם, יש אנשים שרואים המון צבעים, יש אנשים שפוגשים נשמות אחרות ויש כאלה שמרגישים כאילו חלמו הרבה חלומות קצרים ועוד ועוד

מדיטציה ללא מאמץ

לכולנו ידוע שכדי להגיע למצב מדיטטיבי עמוק, נדרש תרגול רב והתמדה. מה שיפה בחוויה במים, הוא שאנשים רבים למגיעים למצב מדיטטיבי עמוק באופן אוטומטי, מבלי להתכוון לזה ומבלי להתאמץ. זה פשוט קורה! כשאדם מגיע לרמת הרפייה עמוקה, כזו, המוח שלו מייצר גלי אלפא, בתחילה, ואז גלי תטא. גם לאחר הטיפול במים, המוח ממשיך לייצר את הגלים האלה וזה מראה שלטיפול במים יש השפעה לטווח ארוך.
כשאנחנו מגיעים למצב של רגיעה עמוקה אנחנו חווים בהירות מחשבתית, חווים אהבה והפחתה של המתח.

למי זה מומלץ?

אנשים שחווים,מתח בחיי היומיום, קושי בשינה, יוצרים ואמנים שרוצים לעודד את החלק היצירתי ואת הדימיון שלהם, ספורטאים לפני תחרות וכל מי שנמצא בתהליך התבוננות פנימי.
כמובן שטיפול יחיד הוא בבחינת הצצה פנימה, כדי לעבור תהליך עמוק, מומלץ לעבור סדרה של טיפולי וואטסו, כדי להביא את ההשפעות המיטיבות של המים באופן משמעותי יותר אל תוך החיים.

לחץ מתמשך

מצב של לחץ מתמשך הוא מצב מסוכן שמחליש מאד את המערכת החיסונית. זה כמו מכונית שנשארת על טורים גבוהים לאורך זמן… אנשים שנמצאים בלחץ מתמשך חשופים יותר למחלות.
אחד הביטויים הבולטים ללחץ, הוא כאב גב. תנסו לשים לב מתי נתפס לכם הגב.. יכולות להופיע גם הפרעות בשינה, כי הראש לא מפסיק לעבוד. הרבה אנשים, שחווים לחץ, לאורך זמן, חווים גם סוג של דכאון. מחשבות שליליות כגון:הכל אבוד, כולם נגדי, אין סיכוי, לא מבינים אותי ועוד. מצב כזה פוגע גם במערכות היחסים עם האנשים הקרובים לנו, ובסופו של דבר, בעצמנו

איך להתמודד עם לחץ

קודם כל, איך לא להתמודד עם לחץ – סמים, אלכוהול, שינה, דחיינות,בריחה והימנעות הן דרכים גרועות ביותר להתמודד עם לחץ!
יש הרבה דרכים טובות שמסייעות בהתמודדות עם לחץ: ספורט,תכנון זמן, תזונה מאוזנת,אימון לחשיבה חיובית ואסרטיביות, תרגול של יוגה,מדיטציה ועוד.
אבל איפה פה הקאצ'…? נראה אתכם מציעים למישהו לחוץ ומבואס מהחיים לבוא אתכם ליוגה או כל פעילות חיובית אחרת…רוב הסיכויים שתשמעו את אותה התשובה – אין לי זמן!!! אני בלחץ מטורף!!!
פההטיפול במים נכנס לתמונה – דמיינו לעצמכם מקל בוער שמוכנס לתוך מים…מה קורה? ההשפעה היא מיידית!! מחקרים מראים שהציפה במים חמימים, במילים פשוטות, מורידה את המערכות בגוף מהילוך חמישי להילוך ראשון.

מה קורה לנו בזמן ציפה במים חמימים?

שעה של ציפה במים מביאה לרגיעה עמוקה עם השפעות לטווח ארוך
השהייה במים חמימים מרגיעה את המערכת הפרה-סימפטטית: דופק, לחץ דם,טונוס שרירים, נשימה. במילים אחרות, אנחנו מורידים הילוך. דמיינו את רעש המנוע של אוטו שסיים עלייה חדה ועכשיו הגיע למישור.
כשאנחנו צפים במים, יש הפחתה בכאבים. מעבר לזה, יש מחקרים שמראים שהמוח שלנו משתנה בזמן הציפה – החלק שאחראי על דמיון ואינטואיציה נכנס לעבודה ואילו החלק "המתפקד" נכנס לרגיעה.
איך מרגישים אחרי הטיפול במים?
יש חייוך גדול, יש תחושה נעימה של שלווה, ורוגע בגוף. יש הרגשה של אופטימיות והלב נפתח.

עקבו אחריי

×
×

עגלת קניות

Close Panel